Jos olisi Paskapalvelu.com-verkkopalvelu, niin ilmoittaisin sinne ainakin seuraavat asiakaskokemukset:
Asiakas: – Anteeksi, mutta tämä korvapuusti on sisältä raaka.
Kahvilan myyjä: – Raaka, raaka, mikä raaka tämä muka on? (repii korvapuustista kerroksia, kunnes käsissä on suikale ja riekaleita) Korvapuustin kuuluu olla mehevä eikä mikään kuiva käntty!
-> Asiakas poistuu sanattomana eikä palaa kahvilaan enää koskaan. Ja syystä: samassa paikassa laitettiin myös lihapasteija (A) mikroon (B) minuutiksi.
Asiakas: – Tarvitsisin tulpan kylpyammeeseen.
LVI-liikkeen myyjä: – Ja minkäkokoinen reikä neidillä on?
-> Neiti alkaa käydä suihkussa.
Asiakas: – Joudun valitettavasti lopettamaan kotisiivouspalvelun perheemme muuttuneen taloustilanteen vuoksi. Kiitos näistä vuosista, olemme olleet todella tyytyväisiä.
Siivousyritys: – Avainlokeroon on asennettu peitelevy.
-> Asiakas päättää lottovoitettuaan etsiä uuden siivoojan, joka on edes näennäisesti kiitollinen saamistaan tuhansista euroista.
Asiakas: – Löysin grillimakkarastani metallisiruja. Miten ne ovat joutuneet tuotteeseen? Voinko jatkossa luottaa laatuunne?
Valmistaja: –
-> Asiakas ei enää koskaan osta tältä firmalta mitään tuotetta, koska reklamaatioon ei edes reagoida. Asiakas olisi ilahtunut postilaatikollisesta makkaraa, mutta pelkkä vastauskin olisi riittänyt.
Asiakas: – Emme ole täysin tyytyväisiä keittiökalusteisiimme, sillä ne eivät olleet sitä priimaluokkaa, jota myyntipuheen perusteella kuvittelimme saavamme. Myös toimitus myöhästyi merkittävästi.
Kalustekauppias: – Olen keskustellut tästä ystäväni, alueen tavarantarkistajan kanssa. Hänen mielestään saamanne laatu on riittävä.
-> Asiakas ei ikinä käänny saman yrittäjän puoleen missään sisustukseen tai rakentamiseen liittyvissä asioissaan.
Asiakas: – Tilaamamme eteiskaappi saapui viikon myöhässä, ilman takaseinää ja kattoa. Lisäksi teräksisestä tukitangosta puuttui ruuvinreikä vaatetangolle. Lisäksi ovessa oli naarmu.
Kalustevalmistaja: – Piirustukseen ei ollut piirretty takaseinää.
-> Asiakkaan perhe ja kaapin toimitetut osat odottavat puuttuvia osia ja firman huoltoasentajaa toisen viikon. Täältä ei osteta enää mitään – ei vaikka seuraavalla kerralla saataisiin halvalla.
***
Tämä blogiteksti on alunperin vuodelta 2009. Nythän Kulutusjuhla on voimisssaan.
Paluuviite: Täällä olisi asiakas « Sairiö